Ανακαλύφθηκαν μοναδικά γλυπτά σε αρχαία ελληνική πόλη 2.300 ετών

Ανακαλύφθηκαν μοναδικά γλυπτά σε αρχαία ελληνική πόλη 2.300 ετών – Έχουν την μορφή θαλάσσιου τέρατος της μυθολογίας

Το κεφάλι που ανακτήθηκε, ανήκει στο σύμπλεγμα της Σκύλλας και αναπαριστά την μορφή συντρόφου του Οδυσσέα. Φωτογραφία: Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας
Μοναδικά πολύχρωμα γλυπτά τoυ συμπλέγματος της Σκύλλας ανακαλύφθηκαν στην αρχαία ελληνική πόλη Λαοδίκεια

Ανακαλύφθηκε θησαυρός με χρυσά νομίσματα κάτω από ένα σπίτι σε αρχαία ελληνική πόλη – Το μυστήριο με τον «γονατιστό τοξότη»
Η αρχαία πόλη Λαοδίκεια, στην Καρία της Μικράς Ασίας, ή Λαοδίκεια η Φρυγική, ή Λαοδίκεια ἐπὶ τῷ Λύκῳ, ιδρύθηκε στα νότια του ποταμού Λύκου τον 3ο αιώνα π.Χ.

Η Λαοδίκεια ιδρύθηκε στη θέση της παλαιότερης πόλης (αρχικά ονομαζόταν Διόσπολις, ή Πόλη του Διός και, στη συνέχεια Ροάς), από τον Αντίοχο Β’, βασιλιά της αυτοκρατορίας των Σελευκιδών, το 261-253, προς τιμή της συζύγου του, Λαοδίκης.

«Η λεωφόρος των νεκρών»: Ανακαλύφθηκε τεράστια νεκρόπολη σε αρχαία ελληνική πόλη – Ο δρόμος των 500 μέτρων με τις σαρκοφάγους

Κατά τη διάρκεια εργασιών αποκατάστασης της σκηνής του θεάτρου της πόλης – που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Κληρονομιά για το έργο της Λαοδίκειας στο μέλλον», του υπουργείου πολιτισμού της Τουρκίας, ανακαλύφθηκαν μοναδικά και χρωματιστά συμπλέγματα γλυπτών με την μορφή της Σκύλλας.

Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, Mehmet Nuri Ersoy, ανακοίνωσε την ανακάλυψη του συμπλέγματος γλυπτών στον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν κρανίο με ελληνική επιγραφή σε εκκλησία – Το άγνωστο τελετουργικό της χάραξης ονομάτων

Κατά τη διάρκεια εργασιών αποκατάστασης της σκηνής του θεάτρου της πόλης – που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Κληρονομιά για το έργο της Λαοδίκειας στο μέλλον», του υπουργείου πολιτισμού της Τουρκίας, ανακαλύφθηκαν μοναδικά και χρωματιστά συμπλέγματα γλυπτών με την μορφή της Σκύλλας. Φωτογραφία: Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας

«Στη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης της σκηνής του θεάτρου, στο πλαίσιο του προγράμματος: “Κληρονομιά για το έργο της Λαοδίκειας στο μέλλον”, ανακαλύφθηκαν μοναδικά, χρωματιστά γλυπτά συμπλέγματος με τη Σκύλλα».

Υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα στη Σαλαμίνα με σημαντικά ευρήματα – Στο «φως» κτίριο έξι δωματίων και πλήθος κεραμικών
«Τα εξαιρετικά γλυπτά έχουν σπουδαία σημασία, καθώς είναι σπάνια έργα που αποδίδουν το στιλ της Ελληνιστικής Περιόδου και έχουν επιβιώσει έως σήμερα με τα χρώματά τους».

O υπουργός πολιτισμού της Τουρκίας, δήλωσε: “Τα εξαιρετικά γλυπτά έχουν σπουδαία σημασία, καθώς είναι σπάνια έργα που αποδίδουν το στιλ της Ελληνιστικής Περιόδου και έχουν επιβιώσει έως σήμερα με τα χρώματά τους”.

Ο επικεφαλής της ανασκαφής, Δρ.Celal Şimşek, έδωσε τις ακόλουθες πληροφορίες σχετικά με την ανακάλυψη των γλυπτών κατά τις εργασίες αποκατάστασης:

«Στις μελέτες, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι, ορισμένα από τ’ αγάλματα που ανήκαν στο κτίριο της σκηνής, παρέμειναν άθικτα, ενώ άλλα έσπασαν και πετάχτηκαν στα διάκενα κάτω από το κτίριο, καθώς έφτανε το τέλος των παγανιστικών πεποιθήσεων και η εξάπλωση του Χριστιανισμού.

Το σημαντικότερο απ’ όλα τα αγάλματα, είναι το σύμπλεγμα της Σκύλλας. Το κεφάλι και το χέρι της Σκύλλας, τα οποία συνθέτουν το Τέρας της Σκύλλας, το σώμα του Οδυσσέα, βασιλιά της Ιθάκης και Αχαιό ήρωα του Τρωϊκού Πολέμου, ο οποίος πιάστηκε ανάμεσα στα πόδια της τρομερής Σκύλλας και του επιτέθηκαν άγρια σκυλιά, δύο πάνω μέρη σωμάτων, ένα απ’ τα οποία είναι κεφάλι συντρόφου του Οδυσσέα, καθώς και η πλώρη του πλοίου, έχουν ανακτηθεί κατά τις εργασίες αποκατάστασης».

«Παρόλα αυτά, το σύμπλεγμα που έχει αναγνωριστεί στο δυτικό θέατρο της Λαοδίκειας, ειδικά της ύστερης περιόδου της πρώτης Ελληνιστικής Αυτοκρατορίας, δηλαδή την πρώιμη περίοδο του Αυγούστου, χρονολογείται από το 27 π.Χ. έως το 14 μ.Χ. και αποτελεί το πρώτο, αυθεντικό σύμπλεγμα της Ελληνιστικής περιόδου που έχει αναγνωριστεί σ’ ολόκληρο τον αρχαιολογικό κόσμο μέχρι σήμερα».

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς είναι το πιο πρώιμο σύμπλεγμα όλων των τεχνουργημάτων στον αρχαιολογικό κόσμο μέχρι σήμερα και έχει δημιουργεί σύμφωνα με το αυθεντικό».

«Η ανακάλυψη των χρωματιστών τμημάτων του συμπλέγματος, μας έδωσε μεγάλη χαρά».

«Έχουμε απτά δεδομένα που αφηγούνται τον θρύλο της Ομήρου Οδύσσειας»
«Από την άποψη αυτή, τα δημιουργήματα αυτά, αποκαλύπτουν μία πολύ σημαντική εξέλιξη στον κόσμο της αρχαιολογίας, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο πρώιμα τεχνουργήματά της, τα οποία ανακαλύπτουμε με αρχαιολογικά δεδομένα, τα οποία μαρτυρούν αδιαμφισβήτητα έναν σπουδαίο θρύλο που αφηγούνται τα Ομηρικά έπη της Οδύσσειας».

Ο καθηγητής Δρ. Şimşek, επισήμανε ότι το ελληνιστικό ύφος στο κεφάλι της Σκύλλας, είναι μοναδικό, με τον αυθεντικό της χρωματισμό που διατηρεί την ποιότητά του, εξηγώντας ότι, τα δάχτυλα του χεριού ταιριάζουν τέλεια στο κουπί του πλοίου που κρατά στο χέρι της η Σκύλλα.

Επισημαίνει ότι, η έκφραση του πόνου που αποτυπώνεται στο πρόσωπο της μορφής από την άγρια Σκύλλα είναι πολύ ρεαλιστική και εξαιρετικής ποιότητας. Επίσης, ο Şimşek σημείωσε: «Επιπλέον, τα χρώματα της μορφής έχουν διατηρηθεί πολύ καλά, έχουν επιβιώσει έως σήμερα. Από την άλλη, το δάγκωμα του άγριου σκυλιού είναι επίσης, πολύ ρεαλιστικό».

«Είναι πιθανό, το σύμπλεγμα των γλυπτών να βρισκόταν στον δεύτερο όροφο του θεάτρου-εξ ου και η διατήρηση του χρώματος».



Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας
Συμφωνώ
Μετάβαση στο περιεχόμενο