Καμεράτα: Ολική επαναφορά

Καμεράτα: Ολική επαναφορά

H Καμεράτα πιάνει δουλειά και ανακοινώνει νέο πρόγραμμα για την ορχήστρα

Η πολύπαθη Καμεράτα επανέρχεται ανανεωμένη ως μόνιμη πλέον ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, με τον Γιώργο Πέτρου στο τιμόνι της. [ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ/ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΒΗΣ]

Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια προσπαθειών υπέρ της, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση του οργανισμού που είχε την ευθύνη της, όμως είναι γεγονός: η πολύπαθη Καμεράτα επανέρχεται ανανεωμένη στα μουσικά πράγματα, ως μόνιμη πλέον ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, όπου ανακοινώθηκε το καλλιτεχνικό πρόγραμμά της, ο πρόεδρος του οργανισμού του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Νίκος Πιμπλής, έκανε λόγο για «μεγάλη ημέρα και μεγάλη χαρά», προτού παρουσιάσει το πρόσφατο ιστορικό της υπόθεσης, που ξεκίνησε από την ανάληψη καθηκόντων του νέου διοικητικού συμβουλίου του Μεγάρου το 2020 και συνεχίστηκε με «σχεδιασμό», «πολλή πειθώ» και «γενναίες αποφάσεις» της πολιτείας και των εμπλεκομένων. Ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, ο οποίος το 2012 είχε αναλάβει τη διεύθυνση της ορχήστρας (λίγο πριν αυτή «αδρανοποιηθεί» το 2015 λόγω οικονομικής κρίσης και διοικητικών προβλημάτων) και θα βρίσκεται και πάλι στο τιμόνι της, τόνισε ότι «ανταμείβονται οι κόποι και τα όνειρα πολλών χρόνων».

Οι εμφανίσεις της ορχήστρας υπό την μπαγκέτα του Πέτρου (και όχι μόνο) θα είναι μηνιαίες. Η εκκίνηση γίνεται στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» το Σάββατο 30 Νοεμβρίου με τα «Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα» του Μπαχ (σε όργανα εποχής, μια πρακτική ερμηνείας στην οποία εξειδικεύτηκε η Καμεράτα), ενώ σειρά έχει η συναυλία «Χριστούγεννα στις Βερσαλλίες του Βασιλιά Ηλιου» (27.12), με τις δύο δοξολογίες «Te Deum» των Ζαν-Μπαπτίστ Λιλί και Μαρκ-Αντουάν Σαρπεντιέ. Ακολουθεί μια «Πρωτοχρονιά με άρωμα Βιέννης» (4.1), ενώ το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με την πρωτότυπη επιλογή της συναυλίας «Συμφωνικές ροκ μεταμορφώσεις» (19.2), όπου θα ακουστεί η Συμφωνία αρ. 4 του Φίλιπ Γκλας (βασισμένη στο άλμπουμ «Heroes» του Ντέιβιντ Μπόουι), καθώς και η «Sarabande για ροκ γκρουπ και ορχήστρα» του «πληκτρά» των Deep Purple, Τζον Λορντ (1941-2012), με το δεύτερο έργο να βρίσκει τον Πέτρου καθισμένο στο «ροκ» όργανο Hammond. Την άνοιξη θα ακουστούν τα «Αποκάλυψη (Ωδή στον Μπετόβεν)» και «Ραψωδία» του Μίκη Θεοδωράκη (17.3), το ορατόριο «Ανάσταση» του Χαίντελ (14.4), ενώ αναμένεται ημερομηνία για τις «Τέσσερις Εποχές» του Βιβάλντι, υπό τη διεύθυνση του Σούνσκε Σάτο.

«Ελπίζουμε πολύ σύντομα να επανέλθουμε στις μεγάλες αίθουσες του εξωτερικού, όπως κάναμε μέχρι πολύ πρόσφατα», είπε ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου.

«Ελπίζουμε πολύ σύντομα να επανέλθουμε στις μεγάλες αίθουσες του εξωτερικού, όπως κάναμε μέχρι πολύ πρόσφατα», είπε ο Γιώργος Πέτρου, ενώ σε ερώτηση της «Κ» για τυχόν σχετικές επαφές, απάντησε θετικά μεν, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι κάτι τέτοιο χρειάζεται μεταξύ άλλων «πραγματικό restart», αλλά και επένδυση σε ηχογραφήσεις και συνεργασίες, κάτι που σημαίνει ότι ανακοινώσεις θα μπορούν να γίνουν σε διάστημα ενός έτους.

Ο Πάνος Δημαράς, πρόεδρος του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» (που παραχώρησε το σήμα και τα περιουσιακά στοιχεία της Καμεράτας στο Μέγαρο Μουσικής), αναφέρθηκε σε επιτεύγματα της ορχήστρας (όπως οι ηχογραφήσεις της στην Deutsche Grammophon), ενώ ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου, Γιάννης Βακαρέλης, υπογράμμισε τον ρόλο της στη διάδοση της κλασικής μουσικής εκτός Αθηνών. Εκ των παλιότερων μελών της, ο βιολοντσελίστας Κρις Χάμφρεϊς μίλησε για την περηφάνια των μουσικών που εκπροσώπησαν την ελληνική ορχήστρα σε αίθουσες όπως η Σκάλα του Μιλάνου και σε πόλεις όπως η Βιέννη.

Ερωτώμενος σχετικά, ο κ. Πιμπλής ανέφερε ότι η χρηματοδότηση της ορχήστρας θα γίνει από τον επαυξημένο προϋπολογισμό του Μεγάρου, καθώς και ότι στόχος είναι η προσέλκυση χορηγιών. Υπενθύμισε επίσης ότι το ανανεωμένο σχήμα της Καμεράτας προβλέπει ουσιαστικά 18 θέσεις μουσικών, χωρίς να υπολογιστούν οι επτά «προσωποπαγείς» που σταδιακά θα καταργηθούν και οι οποίες προέκυψαν «εκ μεταφοράς» από τους φορείς στους οποίους είχαν τοποθετηθεί οι μουσικοί όταν η ορχήστρα εκκαθαρίστηκε χωρίς ικανοποίηση οικονομικών απαιτήσεων. Από τους 18 μουσικούς, οι επτά είναι παλιοί της Καμεράτας, ενώ έντεκα επιλέχτηκαν από ακροάσεις και για λόγους ταχύτητας προκρίθηκε η εργασία τους με ιδιωτικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με τον μελλοντικό σχεδιασμό να περιλαμβάνει μονιμότερες σχέσεις εργασίας. Τέλος, σε κάθε παραγωγή το σχήμα θα συμπληρώνεται με συνεργασίες.

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μουσική
γράφει :Νικολας Ζώης

πηγή: www.kathimerini.gr



Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας
Συμφωνώ
Μετάβαση στο περιεχόμενο