Λαυρέντης Διανέλλος: Ο «πατέρας» του ελληνικού κινηματογράφου

Λαυρέντης Διανέλλος: Ο «πατέρας» του ελληνικού κινηματογράφου

Λαυρέντης Διανέλλος: Ο «πατέρας» του ελληνικού κινηματογράφου με τη σύζυγό του σε μια σπάνια φωτογραφία τη δεκαετία του ’50

O Λαυρέντης Διανέλλος υπήρξε μια από τις πιο ευγενικές φυσιογνωμίες του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Χαρακτηρίστηκε ένας από τους πιο αγαπημένους «πατεράδες» του ελληνικού σινεμά, με τον ρόλο του ως πατέρας της «Μανταλένας» να ξεχωρίζει. Αξιοσημείωτες ήταν επίσης οι ερμηνείες του στις ταινίες «Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες» (1960), «Ο Θόδωρος και το Δίκαννο» (1962), «Ολοκαύτωμα» (1971) και «Η Αλίκη Δικτάτωρ» (1972).

Γεννήθηκε το 1911 στον Άγιο Λαυρέντιο Μαγνησίας, απ’ όπου πήρε και το όνομα του. Από μικρός, του άρεσαν πολύ τα τρένα και ήθελε να γίνει μηχανοδηγός, ενώ ακόμα και όταν καταξιώθηκε ως ηθοποιός, δήλωνε πως όνειρό του ήταν να οδηγήσει μια μέρα αμαξοστοιχία.

Έκανε το θεατρικό του ντεμπούτο το 1936, στο Θέατρο Τέχνης με το έργο «Πλούτος» του Αριστοφάνη. Την περίοδο 1936-1940 εντάχθηκε στο θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη, ενώ το 1947 συνεργάστηκε με τον θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη. Το 1954 ξεκίνησε η συνεργασία του με τον μεγάλο κωμικό Μίμη Φωτόπουλο, η οποία και κράτησε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70.

Ευρείας γκάμας ηθοποιός καθώς ήταν, έπαιξε από κλασικό θέατρο έως επιθεώρηση και κωμωδία, με πιο χαρακτηριστικά έργα τα «Στέλλα Βιολάντη» του Ξενόπουλου, «Όπως Αγαπάτε» του Σαίξπηρ, «Δον Καμίλο» του Πατατζή, «Ο Καλός Στρατιώτης Σβέικ» του Χάσεκ και πολλά άλλα.

Στην μεγάλη οθόνη εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1938 στην ελληνο-αιγυπτιακή παραγωγή «Δόκτωρ Επαμεινώνδας», με πρωταγωνιστές τον Παρασκευά Οικονόμου και τις αδελφές Καλουτά. Συνέχεια είχε η είσοδός του στην Φίνος Φιλμ, με την θρυλική ταινία «Οι Γερμανοί Ξανάρχονται» το 1948, στο πλευρό του Βασίλη Λογοθετίδη.

Από το 1956 και μετά, καθιερώνεται στον ελληνικό κινηματογράφο, ερμηνεύοντας με την ίδια άνεση σε δράματα, κωμωδίες και μιούζικαλ. Το ιδιόμορφο και άκρως εκφραστικό πρόσωπο του, το οποίο καθρέπτιζε τα βάσανα, αλλά και την αισιοδοξία ενός πατέρα της εποχής, έχουν στιγματίσει τις λαϊκές μνήμες για τον αγαπημένο ηθοποιό.

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση πραγματοποιήθηκε το 1975 στην ταινία «Στα Δίχτυα του Τρόμου» του Βαγγέλη Σερντάρη, ενώ μέσα από το πλήθος των ταινιών που συμμετείχε, κατάφερε να συνεργαστεί σχεδόν με όλους τους ηθοποιούς της εποχής. Για την ερμηνεία του στην ταινία «Ολοκαύτωμα» τιμήθηκε με το βραβείο Β΄ Ανδρικού Ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το 1971.

Στην προσωπική του ζωή ο Λαυρέντης Διανέλλος υπήρξε παντρεμένος με την επίσης ηθοποιό και ερμηνεύτρια δημοτικών τραγουδιών, Φρόσω Κοκκόλα, με την οποία γνωρίστηκε στο Θέατρο Τέχνης. Ο γάμος του έγινε το 1938 και δέκα χρόνια αργότερα απέκτησαν την κόρη τους, τη Μαρία. Το ζευγάρι έμεινε μαζί για 42 χρόνια, μέχρι τον θάνατο Λαυρέντη Διανέλλου, το 1978.

Από τη σελίδα ΠΑΛΙΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ !!! στο Facebook αλιεύσαμε μια σπάνια φωτογραφία, στην οποία βλέπουμε τον Λαυρέντη Διανέλλο να ποζάρει με τη σύζυγό του, Φρόσω Κοκκόλα στις αρχές της δεκαετίας του ’50.

Λαυρέντης Διανέλλος
Να σημειωθεί ότι ο Λαυρέντης Διανέλλος κατέχει τον τίτλο του πιο παραγωγικού ηθοποιού στην περίοδο της χρυσής εποχής του Ελληνικού Σινεμά, καθώς συμμετείχε τουλάχιστον σε 207 ταινίες.



Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας
Συμφωνώ
Μετάβαση στο περιεχόμενο