Με αυτή την ταινία γύρισε σελίδα ο ελληνικός κινηματογράφος
Τρεις λόγοι για τους οποίους αυτή η κωμωδία υπήρξε ορόσημο για το ελληνικό σινεμά
Η δεκαετία του ’60 είναι κομβικής σημασίας για την κοινωνία και τον πολιτισμό της μεταπολεμικής Ελλάδας. Δεν θα μπορούσε να μην είναι το ίδιο και για το ελληνικό σινεμά. Υπάρχει ταινία που από τα γυρίσματά της ακόμα σήμαινε αλλαγή φρουράς στον εγχώριο κινηματογράφο. fosonline.gr Τα κίτρινα γάντια: Η τελευταία επιθυμία του Λογοθετίδη και το καφενεδάκι στην Αγία Μαρίνα (vid). «Τα κίτρινα γάντια» είναι μια κωμωδία σταθμός για πολλούς και διάφορους λόγους. Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου «Η Ρένα εξώκειλε», που γράφτηκε για το θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη, χωρίς όμως ο ίδιος να πρωταγωνιστήσει στην κινηματογραφική ταινία, γιατί δυστυχώς απεβίωσε στις 20/2/1960.
Απόντος του μεγάλου Λογοθετίδη η παραγωγή αυτή της Φίνος Φιλμ υπήρξε το διαβατήριο για την επιτυχία ενός άλλου σπουδαίου κωμικού, του Νίκου Σταυρίδη. Ο ταλαντούχος κωμικός άδραξε την ευκαιρία και αποδείχθηκε κάτι περισσότερο από ικανός να αντικαταστήσει τον ογκόλιθο του ελληνικού σινεμά. Από τα «Κίτρινα Γάντια» και μετά ο Σταυρίδης γίνεται πια ένας αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής.
Διαβατήριο για την επιτυχία όμως υπήρξε η ταινία αυτή και για τον Γιάννη Γκιωνάκη που έκλεψε την παράσταση με τις ατάκες του στο ρόλο του χαζού Μπρίλη. Ο τρίτος λόγος για τη βαρύνουσα σημασία της εν λόγω κωμωδίας είναι λιγότερο «διάσημος» αλλά εξίσου σημαντικός. fosonline.gr Σε ποια ταινία δεν πρόλαβε να παίξει ο Λογοθετίδης; Στα «Κίτρινα γάντια» πρωτοεμφανίστηκε, ο μεγάλος Έλληνας μοντέρ Πέτρος Λύκας ο όποιος από κει κι έπειτα συνεργάστηκε με τη Φίνος Φιλμ μέχρι το τέλος, το 1977. fosonline.gr
πηγή:”ΦΩΣ”