Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πώς να κερδίζετε τον σεβασμό – Τι να λέτε αντί για «συγγνώμη»

Πώς να κερδίζετε τον σεβασμό – Τι να λέτε αντί για «συγγνώμη»
Πώς να κερδίζετε τον σεβασμό – Τι να λέτε αντί για «συγγνώμη»

Μπορεί το να ζητάτε «συγγνώμη» να θεωρείται εκτός από ένδειξη μεταμέλειας και δείγμα ευγένειας στην καθημερινότητα, ωστόσο, σε επαγγελματικά περιβάλλοντα, το να το χρησιμοποιείτε συχνά δεν αφήνει καλή εντύπωση.

Πιθανώς να σας έχει γίνει συνήθεια ως αντανακλαστικό και να το βάζετε στην αρχή κάθε πρότασης που λέτε ή γράφετε. Για παράδειγμα, θέλετε να ρωτήσετε κάτι και λέτε «συγγνώμη, μια γρήγορη ερώτηση» ή γράφετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αρχίζοντας με τη φράση «Συγγνώμη για το μακροσκελές email».

Η συνήθεια αυτή κλονίζει την εικόνα σας και μπορεί να σας βλάψει περισσότερο απ’ όσο νομίζετε.

Προκειμένου να είστε επαγγελματίας που εκπέμπει αξιοπιστία και αυτοπεποίθηση, ξεχάστε τη συνεχή χρήση της λέξης «συγγνώμη». Κάτι τέτοιο, δεν αποδυναμώνει απλώς το μήνυμά σας, αλλά απαξιώνει εκ των προτέρων τον εαυτό σας και μπορεί να κάνει τους άλλους να σας θεωρήσουν αδύναμο.

Μόλις αρχίσετε να το παρατηρείτε, θα το βλέπετε παντού και αυτό επειδή συχνά, η «συγγνώμη» λειτουργεί ως υποκατάστατο για κάτι άλλο όπως, νευρικότητα, δισταγμό ή φόβο μήπως κριθείτε. Το ίδιο συμβαίνει και με λέξεις ή φράσεις που υπονομεύουν το μήνυμά σας όταν μιλάτε. Μπορεί να βάζετε στον λόγο σας πολλά «απλά» ή να λέτε: «Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά…».

Το μοτίβο υπερβολικής απολογίας και χρήσης μειωτικής γλώσσας στέλνει ένα σαφές μήνυμα:

«Δεν είμαι σίγουρος ότι ανήκω εδώ».
«Η ερώτησή μου μάλλον δεν αξίζει τον χρόνο σας».
«Μου κάνετε χάρη που με ακούτε».
Είτε συνειδητά είτε όχι, οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται αυτές τις ενδείξεις. Μπορεί να τους αποτρέψουν από το να πάρουν τις ιδέες σας στα σοβαρά και να είναι πιο πιθανό να σας διακόψουν ή να σας παραβλέψουν.

Κάντε μικρές αλλά ισχυρές αλλαγές
Δεν χρειάζεται να εξαλείψετε εντελώς τη «συγγνώμη» από το λεξιλόγιό σας. Αλλά πρέπει να ξέρετε πότε να την αντικαταστήσετε με κάτι πιο δυνατό.

Ακολουθούν οι τρεις συμβουλές ειδικών στην επικοινωνία:

1. Επαναπροσδιορίστε τη στιγμή με εκτίμηση

Αντί για: «Συγγνώμη που άργησα», δοκιμάστε το «Ευχαριστώ που περιμένατε».
Αντί για: «Συγγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα», δοκιμάστε το «Ευχαριστώ που αφιερώσατε χρόνο για να το διαβάσετε».

Αυτές οι ανεπαίσθητες αλλά ισχυρές αλλαγές διατηρούν τον τόνο θετικό και σας βοηθούν να δείχνετε πιο σίγουροι. Δείχνουν ότι εκτιμάτε τον χρόνο του άλλου ατόμου χωρίς να συρρικνώνετε τη δική σας παρουσία.

2. Κόψτε τις περιττές συγγνώμες από τις ουδέτερες αλληλεπιδράσεις

Μην ξεκινάτε τη συνεισφορά σας με το «συγγνώμη», εκτός αν έχετε κάνει πραγματικά λάθος. Αν μοιράζεστε μια ιδέα ή κάνετε μια ερώτηση, δεν υπάρχει τίποτα για να απολογηθείτε!

Αντί για: «Συγγνώμη για την ανακεφαλαίωση», δοκιμάστε το «Ανακεφαλαιώνω για να δω αν είχατε την ευκαιρία να αναθεωρήσετε. Αν όχι, πότε θα ήταν η καλύτερη στιγμή για να το ξανασκεφτείτε;».

Αντί για: «Συγγνώμη, μπορώ να διακόψω;», δοκιμάστε: «Θα ήθελα να προσθέσω μια γρήγορη σκέψη».

3. Χρησιμοποιήστε άμεση γλώσσα

Μην απολογείστε εκ των προτέρων για τη διαφωνία ή την ανταλλαγή ιδεών. Αυτό κάνει πιο εύκολη την απόρριψη της γνώμη σας πριν καν ακουστεί.

Αντί για: «Συγγνώμη αν αυτό είναι άστοχο…», δοκιμάστε: «Ένα πράγμα που πρέπει να σκεφτείτε είναι…».

Αντί για: «Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά…», δοκιμάστε: «Να μια άλλη προοπτική που πρέπει να σκεφτείτε».

Σπάστε τη συνήθεια του «συγγνώμη»
Όπως κάθε αλλαγή στην επικοινωνία, χρειάζεται εξάσκηση για να σπάσετε αυτή τη συνήθεια. Αλλά μικρά βήματα κάνουν τη μεγάλη διαφορά.

Μπορείτε για μία ημέρα να μετρήστε πόσες φορές λέτε ή γράφετε «συγγνώμη» ή χρησιμοποιείτε άλλα παραδείγματα λέξεων που σας μειώνουν. Ο όγκος μπορεί να σας εκπλήξει!

Παρατηρήστε επίσης πότε συμβαίνει και αν η κατάσταση το δικαιολογούσε πραγματικά.

Αντικαταστήστε το με κάτι ισχυρότερο: Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε το «ευχαριστώ», να μπείτε κατευθείαν στο θέμα σας ή απλά να κάνετε μια παύση. Εξασκηθείτε δυνατά: Αν έχετε την τάση να λέτε «συγγνώμη» στις συναντήσεις, προετοιμάστε μία ή δύο φράσεις που θα χρησιμοποιήσετε αντί γι’ αυτό για να μπείτε στο θέμα. Για να βοηθήσετε να μπουν αυτές οι φράσεις στη μνήμη σας, κάντε πρόβα φωναχτά εκ των προτέρων.

Και στο τέλος της ημέρας, να θυμάστε αυτό: Αξίζετε να καταλαμβάνετε χώρο όσο και οι άλλοι.

πηγή:moneyreview.gr



Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας
Συμφωνώ