Μετάβαση στο περιεχόμενο

Το μοναδικό καθιστό πορτρέτο του Γκάντι βγαίνει στο σφυρί

Το μοναδικό καθιστό πορτρέτο του Γκάντι βγαίνει στο σφυρί
Μια σπάνια ελαιογραφία του Μαχάτμα Γκάντι, που πιστεύεται ότι είναι η μόνη για την οποία κάθισε προσωπικά, ετοιμάζεται να δημοπρατηθεί από τον οίκο Bonhams στο Λονδίνο τον ερχόμενο Ιούλιο.

Καλλιτέχνης πίσω από το έργο είναι η βρετανοαμερικανίδα Κλερ Λέιτον, που τον ζωγράφισε το Νοέμβριο του 1931, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Γκάντι στο Λονδίνο για συνομιλίες με τη βρετανική κυβέρνηση. Την καλλιτέχνιδα συνέδεε με τον ηγέτη κοινή δέσμευση στην κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς γνωρίζονταν μέσω του συνεργάτη της, του δημοσιογράφου Χένρι Νόελ Μπρέιλσφορντ.

Ο ανιψιός της, Κάσπαρ Λέιτον, χαρακτήρισε τον πίνακα ως «πιθανό κρυμμένο θησαυρό», επισημαίνοντας ότι αποτυπώνει τον Γκάντι στο απόγειο της επιρροής του. Το έργο εκτέθηκε ξανά μόλις δύο φορές: στο Λονδίνο το 1931 και στο δημόσιο· στη Βοστόνη το 1978

Ένα τραυματικό παρελθόν και επαναφορά στο προσκήνιο

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το πορτρέτο φέρεται να υπέστη επίθεση με μαχαίρι — πιθανότατα από ακροδεξιό υποστηρικτή του RSS — που άφησε βαθιά τομή στο πρόσωπο του Γκάντι. Το έργο αποκαταστάθηκε στις ΗΠΑ το 1974, όμως κάτω από υπεριώδες φως παραμένει ευδιάκριτο το αποτύπωμα της ζημιάς.

Διαχρονική αξία και συμβολική κληρονομιά

Ο πίνακας, που θα πωληθεί ηλεκτρονικά από τις 7 έως τις 15 Ιουλίου, ξεχωρίζει όχι μόνο για την καλλιτεχνική του ποιότητα αλλά και για την ιστορική και συμβολική του σημασία . Δεδομένου ότι είναι πιθανώς η μοναδική ελαιογραφία όπου ο Γκάντι κάθισε στον ζωγράφο, είναι “το τελευταίο σημαντικό πορτρέτο” της εποχής, όπως είπε ο Caspar

Η ιστορία του, από την εκτίμηση και τον χαρακτήρα έως τη βίαιη επίθεση και την αναστήλωσή του, καθιστά το πορτρέτο φορέα μιας δυνατής αφήγησης — για τη δύναμη της ειρήνης και τον διαρκή αγώνα ενάντια στη μισαλλοδοξία.



Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας
Συμφωνώ