Το μυστικό πίσω από το «Άγαλμα»: Τι πραγματικά «κρύβει» το θρυλικό τραγούδι…

Το μυστικό πίσω από το «Άγαλμα»: Τι πραγματικά «κρύβει» το θρυλικό τραγούδι του Γιάννη Πουλόπουλου
Πρόκειται για έναν από τους μουσικούς ύμνους που έχουν συνδεθεί με την ελληνική μουσική παράδοση
Το «Άγαλμα», ένα από τα πιο εμβληματικά τραγούδια του ελληνικού πενταγράμμου, παραμένει ζωντανό μέσα στο χρόνο και συνεχίζει να μαγεύει γενιές ακροατών, χαρίζοντας την αξεπέραστη φωνή του Γιάννη Πουλόπουλου.
Πρόκειται για έναν από τους μουσικούς ύμνους που έχουν συνδεθεί με την ελληνική μουσική παράδοση και η επιτυχία του είναι αδιαμφισβήτητη.
Δημιουργήθηκε από δύο γίγαντες του ελληνικού τραγουδιού, τον Μίμη Πλέσσα στη σύνθεση και τον Λευτέρη Παπαδόπουλο στους στίχους, δύο καλλιτέχνες που έχουν συνθέσει μερικά από τα πιο σπουδαία κομμάτια του ελληνικού μουσικού κόσμου.
Η μαγική συνεργασία τους το 1969, στο άλμπουμ «Ο Δρόμος», έφερε στη ζωή 12 κομμάτια που, όπως φάνηκε, έγραψαν τη δική τους ιστορία. Κάθε τραγούδι του δίσκου αναδείχθηκε σε επιτυχία, και η ποιότητα της δουλειάς τους ήταν τέτοια που ο κόσμος δεν μπόρεσε παρά να αγαπήσει κάθε κομμάτι. Μάλιστα, ο δίσκος «Ο Δρόμος» είναι ένας από τους ελάχιστους που το σύνολο του έργου του κατάφερε να μαγέψει το κοινό, κάτι που κάνει το «Άγαλμα» ακόμα πιο αξιόλογο, καθώς ξεχωρίζει ανάμεσα σε τόσα διαμάντια της εποχής.
Με την κυκλοφορία αυτού του άλμπουμ, ο Γιάννης Πουλόπουλος έγινε ευρύτερα γνωστός, καθώς η χαρακτηριστική του φωνή έντυσε όλα τα τραγούδια, με εξαιρέσεις τα «Δώσε μου το στόμα Σου» και «Πρώτη φορά», όπου συμμετείχε η Ρένα Κουμιώτη. Μαζί της τραγουδά και στο «Φραγκοκλησά», ενώ τα υπόλοιπα κομμάτια, όπως το «Γέλαγε η Μαρία», το «Μέθυσ’ απόψε το κορίτσι μου», το «Τρελλός», το «Ξημερώνει Κυριακή», το «Η Μυρσίνη βάζει τ’ άσπρα», το «Δώδεκα μαντολίνα», το «Έπεφτε βαθειά σιωπή», το «Πήρα σύννεφο δυο τόπια» και φυσικά το αθάνατο «Άγαλμα», τα ερμήνευσε ο ίδιος και μας τα παρέδωσε ως διαχρονικές επιτυχίες.
Αυτό το άλμπουμ όμως, πέρα από τις αμέτρητες επιτυχίες του, έχει και άλλες σημαντικές ιδιαιτερότητες που το καθιστούν αληθινό ορόσημο για την ελληνική μουσική. Ήταν έτοιμο σε μόλις 9 ώρες και 45 λεπτά, κάτι που για πολλούς θεωρείται απίστευτο, και παρά την εξαιρετική ποιότητά του, σχεδόν όλα τα τραγούδια του δεν έχουν ρεφρέν, γεγονός που ήταν σπάνιο εκείνη την εποχή. Μάλιστα, το «Ξημερώνει Κυριακή», που κάνει αναφορά στην πτώση της χούντας και την προσδοκία του λαού για τη δημοκρατία, και το «Φραγκοκλησά», ήταν από τα μόνα με ρεφρέν.
Ο «Δρόμος» διαπραγματεύεται πραγματικά θέματα, κάνοντας αναφορές σε πραγματικά πρόσωπα και καταστάσεις της εποχής, όπως η «Μυρσίνη» και ο «τρελός», ενώ το «Άγαλμα» έχει δημιουργήσει αρκετές θεωρίες για την ταυτότητά του. Ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης, σε μια συζήτηση που είχε με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, έλυσε το μυστήριο πίσω από το «Άγαλμα».
Ο Παπαδόπουλος αποκάλυψε ότι με τον όρο «αγάλματα» εννοούσαν τις ιερόδουλες της εποχής, τα εργαζόμενα κορίτσια του μεροκάματου, που καθημερινά στέκονταν στα πεζοδρόμια και έδιναν τη μάχη τους για τη ζωή.
Παρά την κοινωνική απαξίωση, αυτά τα κορίτσια παρέμεναν άνθρωποι με καρδιά και συναισθήματα, και μέσα από τους στίχους του Παπαδόπουλου, αναδείχθηκε ο σεβασμός και η ανθρωπιά τους.
Ο ίδιος ο στιχουργός δήλωσε ότι για εκείνον η εκδοχή του «αγάλματος» ως πόρνης είναι αυτή που τον γοητεύει περισσότερο, επισημαίνοντας πως τα έργα τέχνης ερμηνεύονται από τον καθένα διαφορετικά, και η προσωπική του ερμηνεία για το τραγούδι έχει ξεχωριστό βάθος και σημασία.
πηγή:www.pronews.gr