Μάρθα ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ 1939-2022 ηθοποιός – χορεύτρια
Μάρθα Καραγιάννη ήταν Ελληνίδα ηθοποιός της τηλεόρασης, του θεάτρου και του κινηματογράφου.
6.11.1939 – 18.9.2022
Υπήρξε μια από τις πιο δημοφιλείς σταρ της χρυσής εποχής του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Οι γονείς της ήταν ποντιακής καταγωγής.
Συγκεκριμένα η μητέρα της Δόμνα γεννήθηκε στο Μπακού και ο πατέρας της Χαρίλαος στο Αικατερινεντάρ. Η ίδια γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά μεγάλωσε στο Κερατσίνι.
Σπούδασε χορό και από τα οχτώ της χρόνια άρχισε να δίνει παραστάσεις στη Λυρική Σκηνή συμμετέχοντας στο παιδικό μπαλέτο της Λουκίας Σακελλαροπούλου (μαζί με την Ελένη Προκοπίου).
Το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο το έκανε σε ηλικία 17 ετών (1956) στην ταινία της Φίνος Φιλμς, “Η άγνωστος”, σε σκηνοθεσία Ορέστη Λάσκου. Το δοκιμαστικό στα στούντιο του Φίνου το έκανε με τον Αριστείδη Καρύδη Φουξ και τον Ντίνο Κατσουρίδη.
Το θεατρικό της ντεμπούτο έγινε το 1957 στην επιθεώρηση “Ελέφαντες και ψύλλοι” εκεί όπου γνωρίστηκε με το Γιάννη Δαλιανίδη. Προηγουμένως την είχε δει ο Ναπολέων Ελευθερίου να χορεύει στο κέντρο “Σε λα πεν” και της έκανε την πρόταση να παίξει στη συγκεκριμένη επιθεώρηση. Αργότερα συνεργάστηκε με τον επιχειρηματία του μουσικού θεάτρου Βασίλη Μπουρνέλη (Θέατρο Ακροπόλ).
Στην τηλεόραση εμφανίζεται πρώτη φορά στη σειρά Ο Δρόμος, 1977 το σενάριο της οποίας υπέγραφε αρχικά και μέχρι το θάνατό του ο Κώστας Πρετεντέρης.
Καριέρα
Κινηματογράφος
Η κινηματογραφική της καριέρα συνδέθηκε με τα λαμπερά μιούζικαλ και τις κωμωδίες του Γιάννη Δαλιανίδη. Η συνεργασία τους ξεκίνησε το 1961 στην ταινία Ζητείται ψεύτης. Η ίδια λέει χαρακτηριστικά ότι, αν και ήταν μόλις 21-22 χρόνων, ο Φίνος τη θεωρούσε ”φθαρμένη” γιατί είχε πάρει ήδη μέρος σε ταινίες τις οποίες ο σημαντικός παραγωγός τις χαρακτήριζε μέτριες.
Το μοναδικό μιούζικαλ στο οποίο η Μάρθα Καραγιάννη δεν χόρεψε, ήταν το “Μερικοί το προτιμούν κρύο” γιατί αρχικά στο ρόλο της επρόκειτο να εμφανιστεί η Άννα Φόνσου. Μάλιστα είχε γίνει και δεύτερη πρόταση στην Πόπη Λάζου.
Στη μουσική ταινία “Οι θαλασσιές οι χάντρες”, 1967 εμφανίζεται ως καθαρά κωμική ηθοποιός κάτι στο οποίο επέμεινε πολύ ο Γιάννης Δαλιανίδης παρότι η ίδια πρόβαλλε σθεναρή αντίσταση θεωρώντας ότι ήθελε ο σκηνοθέτης να προβάλλει τη Ζωή Λάσκαρη ενώ αντίθετα εκείνος της είπε ότι έτσι της δίνει ψωμί για μέχρι τα γεράματά της εννοώντας ότι μπορούσε να ξεχωρίσει και να σταθεροποιηθεί στην κωμωδία και να απαγκιστρωθεί από την εικόνα της λαμπερής σουμπρέτας-χορεύτριας που έχει όριο λήξης.
Τραγούδησε πρώτη φορά στην ταινία “Καπετάνιος για κλάματα”, 1960 (“Σαν φυσά το μαϊστράλι”) αλλά έκανε μεγάλη επιτυχία τραγουδώντας στην ταινία “Γοργόνες και μάγκες”, 1968 (“Ο άνδρας που θα παντρευτώ”). Επίσης τραγούδησε στη βιντεοταινία “Μια τρελή, τρελή ζωντοχήρα”, 1988.
Η ταινία “Ο παράς κι ο φουκαράς” είναι η τελευταία ταινία που έκανε εκτός Φίνου γιατί στη συνέχεια υπέγραψε συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τη μεγάλη κινηματογραφική εταιρία. Το 1965 θα κάνει ένα χαριτωμένο πέρασμα στην ταινία του Γιώργου Κωνσταντίνου, 5000 ψέματα.
Το 1969, θα παίξει ένα δραματικό ρόλο στην ταινία του Νίκου Φώσκολου, “Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα”, και ένα ρόλο κωμικό στην ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, Η ωραία του κουρέα.
Η συνεργασία της με το Γιάννη Δαλιανίδη και τον Κώστα Βουτσά απογειώθηκε στην ταινία “Το ανθρωπάκι”, 1969.
Τελευταία ταινία εκείνη την περίοδο είναι Ο Μάγκας με το τρίκυκλο, 1972 ενώ θα επανέλθει μερικά χρόνια αργότερα με την ταινία πρωταγωνιστών του Γιώργου Λαζαρίδη, Ο Ποδόγυρος, 1980.
Τελευταία έπαιξε στις ταινίες: “Πεθαίνω για σένα”, 2009 και “Από έρωτα”, 2014.
Θέατρο
Το 1962 έλαβε μέρος στην παράσταση των Θεοδωράκη, Κακογιάννη και Μποστ, “Όμορφη πόλη”.
Συμμετείχε επανειλημμένα στον θίασο Γεωργίας Βασιλειάδου και Βασίλη Αυλωνίτη. Εμφανίστηκε σε επιθεωρήσεις δίπλα στους Νίκο Σταυρίδη, Κώστα Χατζηχρήστο, Γιώργο Κωνσταντίνου, Μαρίκα Νέζερ, Νίκο Ρίζο, Γιάννη Γκιωνάκη, Καίτη Μπελίντα, Σπεράντζα Βρανά, Ρένα Ντορ, Ρένα Βλαχοπούλου, Ορέστη Μακρή, Κατερίνα Γιουλάκη, Σταύρο Παράβα, Αλέκο Λειβαδίτη, Μπέττυ Μοσχονά, Ελένη Προκοπίου, Βαγγέλη Βουλγαρίδη, Γιάννη Φέρμη, Τάκη Μηλιάδη, Σωτήρη Μουστάκα κ.ά.
Η Μάρθα Καραγιάννη όμως δεν έπαιξε μόνο επιθεωρήσεις. Το 1972 συγκρότησε δικό της θίασο και ανέβασε το “Καμπαρέ” στο θέατρο Καλουτά.
Έπαιξε ανάμεσα στα άλλα:
- Το ρετιρέ της Εύας (1965)
- Γη SOS (1970)
- Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές (1983)
- Παγωτό μες στον χειμώνα (1983–84)
- Αγάπη μου παλιόγρια (1986–87)
- Απόψε αυτοσχεδιάζουμε (1992–93)
- Χαμάμ γυναικών (1996–97)
- Όταν οι γυναίκες το γλεντούν (1998)
- Αρσενικό και παλιά δαντέλα (1999-2000)
- Το κορίτσι της γειτονιάς (2002–03)
- Εκκλησιάζουσες (2004)
Τηλεόραση
Στην τηλεόραση εκτός από το σήριαλ ”Ο Δρόμος”, 1977 πρωταγωνίστησε στις σειρές “Μικρομεσαίοι” του Γ. Δαλιανίδη, 1992, ”Ζωή πατίνι” του Γιώργου Κωνσταντίνου, 1995 και “Επτά θανάσιμες πεθερές”, 2004.
Κινηματογράφος
Ο θερινός κινηματογράφος ”Κατερίνα” λειτουργεί από το 1960 στην Ευγένεια, Κερατσίνι. Το 2016 ο ενοποιημένος, πλέον, Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, αγκαλιάζει το θερινό κινηματογράφο, του οποίου η λειτουργία είχε ανασταλεί, το περιποιείται και το ανοίγει ξανά με το νέο όνομα, που του είχε ήδη δοθεί λίγα χρόνια πριν, αφιερωμένο στην ηθοποιό Μάρθα Καραγιάννη.
Προσωπική ζωή
Η Μάρθα Καραγιάννη παντρεύτηκε το Δημήτρη Στεφανάκο, ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού, τον Οκτώβριο, 1960. Ο γάμος έγινε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, στην Κυψέλη. Απέκτησαν ένα παιδί που πέθανε τρεις ημέρες μετά τη γέννηση του. Το ζευγάρι χώρισε λίγους μήνες αργότερα.
Το 2001 έγραψε την αυτοβιογραφία της με τίτλο “Ο έρωτας μωρό μου είναι γλέντι” που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις “Άγκυρα”. Ένα μεγάλο κομμάτι του βιβλίου περιλαμβάνει συνεντεύξεις που είχε παραχωρήσει μέχρι τότε. Περισσότερα βιογραφικά στοιχεία αλλά και περισσότερες πληροφορίες για τις ταινίες και τα θεατρικά που συμμετείχε περιλαμβάνονται στο δεύτερο αυτοβιογραφικό βιβλίο, “Μάρθα Καραγιάννη, κορίτσι για μιούζικαλ”, 2009 που έγραψε ο Μάκης Δελαπόρτας για τις εκδόσεις Ορφέας.
Η Μάρθα Καραγιάννη λατρεύει τα ταξίδια γι’ αυτό και δηλώνει “πολίτης του κόσμου”. Από το 1980 και μετά έχει γυρίσει σχεδόν όλο τον κόσμο.
Κινηματογράφος
Έτος | Τίτλος | Σκηνοθέτης | Ρόλος |
---|---|---|---|
1956 | Η άγνωστος | Ορέστης Λάσκος | Ελένη |
1956 | Φτώχεια, έρως και κομπίνα | Ηλίας Παρασκευάς | Τούλα |
1957 | Κατά λάθος μπαμπάς | Μιχάλης Νικολόπουλος | Ρίτα |
1958 | Ο κόμης Χατζηχρήστος | Κώστας Ανδρίτσος | |
1958 | Αδέκαροι ερωτευμένοι | Τζανής Αλιφέρης | Σοφία |
1958 | Ο θείος από τον Καναδά | Φίλιππος Φυλακτός | Καίτη |
1959 | Για την αγάπη της βοσκοπούλας | Φρίξος Ηλιάδης | Γκόλφω |
1960 | Πλούσιοι χωρίς λεφτά | Μαίρη | |
1960 | Τρεις κούκλες κι εγώ | Νίκος Τσιφόρος | Λένα |
1961 | Ζητείται ψεύτης | Γιάννης Δαλιανίδης | Πίτσα Κίτσα |
1961 | Ο σκληρός άνδρας | Κούλα | |
1961 | Καπετάνιος για κλάματα | Απόστολος Τεγόπουλος – Κώστας Χατζηχρήστος | Μάρω |
1961 | Ευτυχώς…τρελλάθηκα! | Κώστας Ανδρίτσος | Ισμήνη Παπάζογλου |
1961 | Έξω οι κλέφτες | Μαργαρίτα | |
1962 | Ο Διάβολος και η ουρά του | Στέλιος Ζωγραφάκης | Ντίνα Παζίλη |
1962 | Ο ταξιτζής | Κώστας Χατζηχρήστος | Αλίκη |
1963 | Ο Καζανόβας | Σωκράτης Καψάσκης | Μήτση |
1963 | Ζητείται τίμιος | Παναγιώτης Κωνσταντίνου | Μαρία |
1963 | Αυτό το κάτι άλλο | Γρηγόρης Γρηγορίου | Ερωμένη Λάζαρου |
1963 | Μερικοί το προτιμούν κρύο | Γιάννης Δαλιανίδης | Λέλα |
1963 | Ένα κορίτσι για δύο | Ινώ | |
1964 | Κάτι να καίει | Ρένα | |
1964 | Ένας ζόρικος δεκανέας | Βασίλης Μαριόλης | Φρόσω |
1964 | Ο παράς κι ο φουκαράς | Κώστας Καραγιάννης | Λολίτα Μορένο |
1964 | Οι κληρονόμοι | Γιάννης Δαλιανίδης | Μαίρη |
1965 | Κορίτσια για φίλημα | Μάρθα | |
1966 | Ραντεβού στον αέρα | Λία Κούρτη | |
1966 | 5.000 ψέμματα | Γιώργος Κωνσταντίνου | Υποψήφια |
1966 | Ξυπόλυτος πρίγκηψ | Γιάννης Δαλιανίδης | Μαίρη |
1967 | Οι θαλασσιές οι χάντρες | Ελένη Τσίπουρα | |
1967 | Νύχτα Γάμου | Πέπη Ιορδανίδου | |
1968 | Μια κυρία στα μπουζούκια | Μαρία | |
1968 | Γοργόνες και Μάγκες | Μαρίνα | |
1969 | Το ανθρωπάκι | Κική Κοπέογλου | |
1969 | Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα | Νίκος Φώσκολος | Πέρσα |
1969 | Η ωραία του κουρέα | Ντίνος Δημόπουλος | Μάρθα Καραγιώργη |
1971 | Μαριχουάνα στοπ | Γιάννης Δαλιανίδης | Δέσποινα |
1972 | Ο μάγκας με το τρίκυκλο | ||
1980 | Ο ποδόγυρος | Γιώργος Λαζαρίδης | Μιράντα |
2009 | Πεθαίνω για σένα | Νίκος Καραπαναγιώτης | Γιαγιά |
2010 | Το σινεμά γυμνό | Βάσος Γεώργας | Μάρθα Καραγιάννη |
2014 | Από έρωτα | Θοδωρής Αθερίδης | Σοφία |
Βιντεοταινίες
Έτος | Τίτλος | Σκηνοθέτης |
---|---|---|
1986 | Σιγανοπαπαδιά | Απόστολος Τεγόπουλος |
1987 | Η εκδίκηση της Νίτσας | Γιώργος Πετρίδης |
1987 | Χωρισμένοι κι οι δυο | Απόστολος Τεγόπουλος |
1988 | Η μαμά ξαναπαντρεύεται | Βαγγέλης Μπαλαφούτης |
1988 | Η ντίβα κι ο πρωτάρης | Απόστολος Τεγόπουλος |
1988 | Μια τρελή τρελή ζωντοχήρα | Κώστας Καραγιάννης |
1989 | Η φεμινίστρια | Κώστας Καραγιάννης |
1989 | Γαμπρός εδώ και τώρα | Βαγγέλης Μπαλαφούτης |
1990 | Μια σαραντάρα ίσον με δύο εικοσάρες | Απόστολος Τεγόπουλος |
Θέατρο
Έτος | Τίτλος | Συγγραφείς | Θέατρο |
---|---|---|---|
1957 | Ελέφαντες και ψύλλοι | Η. Λυμπερόπουλος, Ν. Ελευθερίου, Κ. Νικολαΐδης | Περοκέ |
1958 | Ο Ρωμιός ξαναψηφίζει | Μπουρνέλη | |
1958-1959 | Τέντυ Μπόυς | Α. Γιαλαμάς, Γ. Θηβαίος, Κ. Πρετεντέρης | Μπουρνέλη |
1959 | Κόσμος και κοσμάκης | Μ. Τραϊφόρος, Δ. Βασιλειάδης | Ακροπόλ |
1959 | Ηλιοβασιλέματα | Γ. Ασημακόπουλος, Β. Σπυρόπουλος, Π. Παπαδούκας | Ακροπόλ |
1959-1960 | 30 κότες κι ένας κόκορας | Γ. Ασημακόπουλος, Β. Σπυρόπουλος, Π. Παπαδούκας | Ακροπόλ |
1959-1960 | Μοντέρνες γυναίκες ο νυμφίος έρχεται | Α. Γιαλαμάς, Γ. Θηβαίος, Κ. Πρετεντέρης | Μπουρνέλη |
1960 | Κάθε καρυδιάς καρύδι | Γ. Γιαννακόπουλος | Ακροπόλ |
1960-1961 | Πράσινο, κόκκινο | Χ. Γιαννακόπουλος, Κ. Νικολαΐδης, Η. Λυμπερόπουλος, Γ. Οικονομίδης | Μετροπόλιταν |
1961 | Γλυκειά Αθήνα | Ν. Ελευθερίου, Ν. Φατσέας, Σ. Δόξας, Α. Γιαλαμάς, Κ. Πρετεντέρης | Ακροπόλ |
1962 | Όμορφη Πόλη | Μποστ, Μ. Θεοδωράκης | Παρκ |
1962-1963 | Κάτω οι γυναίκες | Σ. Πατατζής | Χατζηχρήστου |
1963 | Της κακομοίρας | Γ. Γιαννακόπουλος, Χ. Γιαννακόπουλος | Χατζηχρήστου |
1963-1964 | Οι νεόπλουτοι | Ν. Τσιφόρος, Π. Βασιλειάδης | Αλάμπρα |
1964 | Ο εραστής έρχεται | Γ. Ρούσσος | Αλάμπρα |
1965 | Το ρετιρέ της Εύας | Β. Ιμπροχώρη, Ι. Βροντάκη | Αττικόν |
1966 | Κουράγιο Σωτήρη | Μ. Θεοφανίδης | Αττικόν |
1967 | Ταραντέλα | Χ. Γιαννακόπουλος, Κ. Νικολαΐδης | Μετροπόλιταν |
1968-1969 | Άλλος για κούρεμα | Γ. Ασημακόπουλος, Β. Σπυρόπουλος, Π. Παπαδούκας | Ακροπόλ |
1969 | Η γυναίκα του ’69 | Γ. Οικονομίδης, Γ. Θίσβιος, Ν. Ελευθερίου | Ακροπόλ |
1970 | Γη SOS | Α. Παπάς, Λ. Παπαδόπουλος | Μινώα |
1971 | Αλάτι και πιπέρι | Κ. Νικολαΐδης, Η. Λυμπερόπουλος | Μπουρνέλη |
1972 | Αναμείνατε στο ακουστικό σας | Κ. Καραγιάννης, Π. Παπαδούκας, Ν. Καμπάνης, Β. Μακρίδης | Καμπαρέ |
1973 | Ίδια γεύση…ίδια γεύση | Πυθαγόρας, Σ. Φιλιππούλης | Βέμπο |
1974 | Δόξα τω θεώ, μπράβο στο λαό | Γ. Λαζαρίδης, Ν. Ελευθερίου | Καλουτά |
1975 | Ο θαυμαστός κόσμος της Εμμανουέλας | Καραγιάννης, Παπαδούκας, Καμπάνης, Μακρίδης | Ρουαγιάλ |
1976 | Όχι θα κάτσω να σκάσω | Γ. Λαζαρίδης, Σ. Σακελλάρης, Ν. Αθερινός, Κ. Μπιλίρης | Πειραϊκό |
1980 | Γρανίτα από πεπόνι | Μ. Βενιέρης | Μετροπόλιταν |
1981 | Ξύπνα κορόιδο άντρα μου | Ν. Τσιφόρος, Π. Βασιλειάδης | Ρουαγιάλ |
1983 | Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές | Μ. & Ε. Παξινού | Μινώα |
1984-1985 | Πόδια στον αέρα | Όττο Στέμπεχ | Γκλόρια |
1985 | Γελάστε ελληνικά | Αθήναιον | |
1986-1987 | Ησαΐα χόρευε κι όσο θέλεις πήδα | Ν. Τσιφόρος, Π. Βασιλειάδης | Διάνα |
1987-1988 | Ραντεβού στον παράδεισο | Β. Μακρίδης, Ν. Καμπάνης | Ακάδημος |
1988-1989 | Φάγατε, λιανίσατε, τελειώσατε | Συρραφή επιθεωρησιακών κειμένων | Περιοδεία |
1990-1991 | Πίσω σ’ έχω κόρη μου | Ζαν Πουαρέ | Λαμπέτη |
1991-1992 | Βουλή τους και το ραβδί τους | Γ. Καλαμίτσης, Β. Μπαλαφούτης | Ράδιο Σίτυ |
1992 | Γεια σου Γκρέκο φουκαρά | Ακροπόλ | |
1992-1993 | Ούτε ψηλός στον κόρφο μας | Γ. Καλαμίτσης, Β. Μπαλαφούτης | Περιοδεία |
1993-1994 | Μου δανείζεις τον άντρα σου | Ν. Καμπάνης, Β. Μακρίδης | Περιοδεία |
1995-1996 | Φωνάζει ο κλέφτης | Δ. Ψαθάς | Μπροντγουαίη |
1996-1997 | Χαμάμ γυναικών | Νελ Νταν | Μπροντγουαίη |
1998 | Όταν οι γυναίκες το γλεντούν | Κάρλο Γκολντόνι | ΚΘΒΕ |
1999 | Όλοι στο κόλπο | Μάρι Στόουν | Μινώα |
1999-2000 | Αρσενικό και παλιά δαντέλα | Τζόζεφ Κέσελρινγκ | Μπροντγουαίη |
2001-2002 | Άρμεγε ευρώ και κούρευε συντάξεις | Λ. Μιχαηλίδης, Β. Μακρίδης, Γ. Γεωργίου | Ράδιο Σίτυ |
2002-2003 | Το κορίτσι της γειτονιάς | Ν. Χατζηαποστόλου | Ακροπόλ |
2004 | Εκκλησιάζουσες | Αριστοφάνης | ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης |
2007-2008 | ΝουΔου Fun Park | Λ. Μπέλλος, Γ. Γαλίτης, Θ. Καλαμούκης, Μ. Βουλαρινός, Ε. Γκρίλλα, Pitsirikos | Βέμπο |
2010 | Πού πας ρε Γιωργάκη με τέτοιο καιρό; | Γ. Γαλίτης, Ν. Σπυρόπουλος | Αθήναιον & Περιοδεία |
2012 | Αντόνιο…πονάει το μνημόνιο | Γ. Γαλίτης, Ν. Σπυρόπουλος | Περιοδεία |
2013-2014 | Η μαμά είπε ‘μη’ | Σ. Παπαδόπουλος, Γ. Βάλαρης | Αμιράλ |
2014-2015 | Κάτω ρε παρτάλια | Γ. Κωνσταντίνου, Ν. Σπυρόπουλος | Ράδιο Σίτυ & Περιοδεία |
Τηλεόραση
Έτος | Τίτλος Προγράμματος | Κανάλι | Ρόλος | Σχόλια |
---|---|---|---|---|
1977 | Ο δρόμος | ΥΕΝΕΔ | Μάρθα Βρόντακα | Πρωταγωνιστικός Ρόλος |
1984 | Αληθινές ιστορίες | ΕΡΤ | Επεισόδιο: “Ο ντεντέκτιβ” | |
1984-1985 | Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του | ΕΡΤ2 | Ιωάννα Βαρούτη | Πρωταγωνιστικός Ρόλος |
1992-1993 | Οι Μικρομεσαίοι | MEGA | Μάρθα Φασιανού | Πρωταγωνιστικός Ρόλος |
1995-1996 | Ζωή Πατίνι | ANT1 | Ματίνα | Πρωταγωνιστικός Ρόλος |
1996 | Τα χρώματα της αγάπης | ΕΤ1 | Αλίκη | Επεισόδιο: “Οι κομπάρσες” |
1996 | Ασπασία | ΕΤ1 | Ασπασία | Επεισόδιο: “Περικλής και Ασπασία” |
1999 | Κωνσταντίνου και Ελένης | ANT1 | Φωφώ Βλαχάκη | Επεισόδιο: “Σόι και αβλαβείς” |
2005 | Επτά Θανάσιμες Πεθερές | MEGA | Διονυσία Μποραντά | Επεισόδιο: “Η Νεόπλουτη Πεθερά” |
2006 | Safe Sex TV Stories | MEGA | Ευτυχία | Επεισόδιο: “Έμμονες ιδέες” |
2008 | Άγρια παιδιά | MEGA | Φωτεινή | Επεισόδιο: “Ο τρόπος των μικρών” |
2009 | Εργαζόμενη Γυναίκα | ANT1 | Επεισόδιο: “Αεροσυνοδός” | |
2011-2013 | Οι Βασιλιάδες | MEGA | Ευγενία Παλαιολόγου | Πρωταγωνιστικός Ρόλος |
2015 | Μπρούσκο | ANT1 | Ζωή Κροντηρά | 1 επεισόδιο |
Η Μάρθα μέσα από τις συνεντεύξεις
- “Ξέρεις, πάντα, από 17 χρονών τους καρατερίστικους ρόλους κιαλάριζα”. Γυναίκα, 1983, Άννυ Χέρρα-Ζυμαράκη.
- “Χρόνια τώρα περιμένω πώς και πώς να μεγαλώσω, να πάψω να ‘μαι όμορφη, να έρθει η στιγμή να κάνω άλλα πράγματα”. Ταχυδρόμος, 1983, Άρης Δαβαράκης.
- “Ο χορός ήταν πάντα μέσα μου, στο αίμα μου! Το μουσικό θέατρο με τράβηξε σαν μαγνήτης”. Εικόνες, 1986, Πέπη Κεφαλά.
- “Και στα πράγματα που έκανα επιτυχία, είναι γιατί κάποιοι άλλοι με σπρώξανε και βρέθηκα μπροστά. Μόνη μου δεν θα τολμούσα. Θέλω πάντα να έχω συμμαχία”. Απογευματινή, 1986, Εύα Μπίθα.
- “Πιστεύω ότι όταν ένας δεν έχει χιούμορ, δεν αποδέχεται την πραγματικότητα”. Τραστ, 1987, Γ.Αποστολίδης.
- “Το να βγάζει γέλιο ένας ηθοποιός είναι προσωπική υπόθεση, δεν μαθαίνεται. Ή το έχεις ή όχι”. Ραδιοτηλεόραση, 1992, Αρετή Μπέσκα.
- “Η TV είναι σαν την ερωμένη. Όλοι τη βρίζουν και όλοι τη θέλουν”. Σταρ, 1994, Ανδρέας Γερακάκης.
- “Ξεκίνησα με ρόλους ωραίας – γιατί να το κρύψουμε άλλωστε. Μετά άρχισαν οι ονειρεμένοι μπουφόνικοι ρόλοι, έλεγα κουταμάρες, κουταμάρες, κουταμάρες, έβαζα ένα μπικίνι, χόρευα και καθάριζα”. Αδέσμευτος, 1995, Γ.Ε.Β.
- “Θα μπορούσα να παίζω και στο σπίτι μου, αλλά είμαστε εγωιστικά πλάσματα οι θεατρίνοι. Θέλουμε και το κοινό…γιατί έχεις ανάγκη από την αποδοχή”. Λοιπόν, 1996, Χρήστος Σιάφκας”.
- “Μόλις κάναμε χορευτικό, εκεί ήταν οι γκρίνιες, γιατί με πίεζε. Επειδή ήξερε ότι έχω δυνατότητες με πίεζε να κάνω πράγματα που θέλανε κούραση….Κι ο Γιάννης (ο Δαλιανίδης) έλεγε…’Ας την να κλάψει για να έχει επιτυχία η ταινία’…”.
- “Δεν θεωρώ κανένα δραματικό ηθοποιό καλύτερο από κωμικό. Οι μεγαλύτεροι ηθοποιοί είναι οι κωμικοί. Εγώ εκτιμώ έναν ηθοποιό για το πώς παίζει, όχι για το τι παίζει”. Αδέσμευτος Τύπος, 1999, Σόνια Μαγγίνα.
Από το βιβλίο “Ο έρωτας μωρό μου, είναι γλέντι”, 2001, Άγκυρα.
Πηγή: Βικιπαίδεια